Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından işletilen www.icisleri.gov.tr web sitesini ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId)

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Ordu

Valilikler

T.C. Akkuş Kaymakamlığı
T.C. Akkuş Kaymakamlığı
T.C. Akkuş Kaymakamlığı
  • KAYMAKAMLIK
    Kaymakam Kaymakamlık Birimleri İlçe Protokol Listesi Tarihçe Görev Yapmış Kaymakamlarımız Şehitlerimiz Mevzuat Kurumsal Kimlik
  • AKKUŞ
  • MAHALLİ İDARELER
    Akkuş Belediyesi Mahalleler
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular Tüketici
  • İLETİŞİM
°C
25
Mart2023
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • KAYMAKAMLIK
    • Kaymakam
    • Kaymakamlık Birimleri
      • İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
    • İlçe Protokol Listesi
    • Tarihçe
    • Görev Yapmış Kaymakamlarımız
    • Şehitlerimiz
      • Yakın Tarih Şehitlerimiz
      • 1889-1922 Tarihleri Arası Şehitlerimiz
    • Mevzuat
    • Kurumsal Kimlik
      • Kaymakamlık Görselleri
      • Kaymakamlık Logosu
  • AKKUŞ
  • MAHALLİ İDARELER
    • Akkuş Belediyesi
    • Mahalleler
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İlçe Jandarma Komutanlığı
      • İlçe Emniyet Amirliği
      • İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İlçe Müftülüğü
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
      • İlçe Malmüdürlüğü
      • İlçe Sağlık Müdürlüğü
      • İlçe Tapu Müdürlüğü
      • İlçe Nüfus Müdürlüğü
      • İlçe Halk Kütüphanesi
      • İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü
      • Gençlik Hizmetleri ve Spor İlçe Müdürlüğü
      • Devlet Hastanesi
    • Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
    • Tüketici
  • İLETİŞİM
KAYMAKAMLIK
  • Kaymakam
  • Kaymakamlık Birimleri
    • İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
  • İlçe Protokol Listesi
  • Tarihçe
  • Görev Yapmış Kaymakamlarımız
  • Şehitlerimiz
    • Yakın Tarih Şehitlerimiz
    • 1889-1922 Tarihleri Arası Şehitlerimiz
  • Mevzuat
  • Kurumsal Kimlik
    • Kaymakamlık Görselleri
    • Kaymakamlık Logosu

Tarihi ve Coğrafi Yapısı

a) Tarihi ve Coğrafi Yapısı:
Akkuş İlçesi Merkez ve köylerinin kuruluş tarihine ait bilgiler kesin olarak bilinmemektedir. İlçemiz tarihine ait en eski kayıtlara 18. yüzyıl sonlarında rastlanılmaktadır. 1858 - 1892 yılları arasında Sivas Vilayetinin Samsun Sancağına bağlı 'KARAKUŞ' adıyla bir yerleşim merkezinin varlığı kayıtların incelenmesinden anlaşılmaktadır. Bu yerleşim yeri 1892 - l920 tarihleri arasında 'KARAKUŞ' Bucağı olarak Samsun İlinin Ünye İlçesine bağlı kalmış, 1920 yılında yürürlüğe giren 69 sayılı Kanunla Ordu'nun İl olması üzerine, Ünye İlçesiyle birlikte Ordu İline bağlanmıştır. 4 MART 1954 tarihinde ise çıkarılan 6324 sayılı Kanunla, AKKUŞ adıyla Ordu İline bağlı bir İlçe olmuştur.

Akkuş İlçesi Merkez ve köylerinin kuruluş tarihine ait bilgiler kesin olarak bilinmemektedir. İlçemiz tarihine ait en eski kayıtlara 18. yüzyıl sonlarında rastlanılmaktadır. 1858 - 1892 yılları arasında Sivas Vilayetinin Samsun Sancağına bağlı 'KARAKUŞ' adıyla bir yerleşim merkezinin varlığı kayıtların incelenmesinden anlaşılmaktadır. Bu yerleşim yeri 1892 - l920 tarihleri arasında 'KARAKUŞ' Bucağı olarak Samsun İlinin Ünye İlçesine bağlı kalmış, 1920 yılında yürürlüğe giren 69 sayılı Kanunla Ordu'nun İl olması üzerine, Ünye İlçesiyle birlikte Ordu İline bağlanmıştır. 4 MART 1954 tarihinde ise çıkarılan 6324 sayılı Kanunla, AKKUŞ adıyla Ordu İline bağlı bir İlçe olmuştur.
İlçemiz, Ünye - Niksar Devlet Karayolu üzerinde olup, yüzölçümü 666 Km2. dir. Doğuda Kumru, Batıda Erbaa, Çarşamba, Kuzeyde Terme, Ünye, Güneyde Niksar İlçeleriyle çevrilidir.
İlçemizin değişiklik arz eden bir iklim yapısı vardır. Kuzey kesimlerde İç Karadeniz iklimi, Güney kesimlerde ise Karasal iklim hüküm sürmektedir. Kışlar çok sert ve uzun geçer.
Arazi yapısı genellikle dağlık olup, %40 meyilli yamaçlarla kaplıdır. Dağların üzeri tepe noktalarına kadar ormanlarla örtülüdür. İlçe merkezi bu dağlar arasında 1300 metre yükseklikte küçük bir platoda yerleşmiştir. Belli başlı akarsu ve gölleri yoktur. Küçük dereler ve çaylar bulunur. Bunların en önemlisi Tifi çayıdır.
Ormanlık saha genel yüzölçümün %65'ine tekabül etmektedir. Km2. olarak 412,451 Km2. dir. Ormanın %90'ını kayın ağaçları teşkil eder. Az miktarda da sarıçam ve meşe türleri bulunmaktadır. Mer'alar 13,41 Km2., tarım alanları ekilebilen saha ise 213,90 Km2. dir.
b) Nüfusu :
Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemine göre,31.12.2018 tarihi itibariyle İlçemizin nüfusu toplam olarak 23.369 olup, 12.016'sı erkek, 11.353'ü da kadın nüfusdur. Km2.'ye 37 kişi düşmektedir.
İlçe merkezinde nüfusun çoğunluğu küçük esnaflık ve el sanatları ile meşgul olmakta, geriye kalanları da çeşitli yerlerde memur ve işçi olarak çalışmaktadır. Köylü nüfusun büyük çoğunluğu tarımla uğraşmakta, bir bölümü ise orman işçiliği ve hayvancılıkla uğraşmaktadır. Gizli işsizlik, gelir seviyesinin düşüklüğü, daha iyi şartlarda yaşamaya özlem duyma gibi çeşitli sosyal sebeplerle kırsal nüfusun büyük bir kısmı yurtiçi ve yurtdışındaki iş merkezlerine göç etmişlerdir.
c) İdari Durum:
İlimizin Büyükşehir olmasından dolayı belde belediyeleri ve köyler tüzel kişiliğini kaybetmiş olup, belde belediyeleri ve köyler mahalleye dönüştürülmüştür. Toplam olarak 44 mahallemiz mevcuttur.
İlçemizde arazilerin dağlık, ormanlarla kaplı ve meyilli olması yüzünden yerleşim birimleri dağınıktır. Toplu yerleşime pek tesadüf edilmez. Her mahallenin ortalama 6 -7 yerleşkesi olup, bu yerleşkelerdeki evler de dağınık olduğu gibi, ana yerleşim yerine de oldukça uzaktır.
d) Sosyal Durum:
İlçemiz Sosyal yönden az gelişmiş bir yöredir. Kırsal kesim genellikle tarım ve hayvancılıkla uğraşmakta, bu yolla elde ettiği gelir geçimini temin etmeye yetmemektedir. İlçe merkezindeki ekonomik ve sosyal yönden faal nüfusun büyük bölümü nakliyatçılıkla, küçük esnaflık ve küçük sanatkarlıkla uğraşmaktadır.
Devamlı işçi çalıştıran kuruluş olarak İlçemizde sadece SEKA İşletme Müdürlüğü (Kereste Fabrikası) vardır. Bunun yanında Orman İşletme Müdürlüğü de mevsimlik işçi çalıştırmaktadır. Başkaca bir iş sahası olmadığından gizli ve açık işsiz durumunda olan büyük bir işsiz kesim vardır. Mahallelerimizde sosyal hayat tamamen durgundur. Toplu yerleşim olmaması, arazi yapısının müsait olmaması, alt yapı hizmetlerinin yetersizliği gibi sebeplerle, kırsal kesimde sosyal hayat gelişmemiştir.
Kırsal kesimde sosyal münasebetler ve kültürel etkileşimin zayıf olmasında, dağınık şekilde birbirinden oldukça uzak mesafelerde yerleşimin büyük tesiri vardır. Bu nedenle kırsal kesimde sosyal hayat yerine ailevi hayattan söz etmek doğru olur.
Kırsal kesimde binalar genellikle ahşaptır. Yapımında tuğla ve çimento kullanılan binalar tek tük ve öncelikle iktisadi yönden daha iyi olan köylerimizde olmak üzere yeni yeni görülmeye başlanmıştır. İlçe merkezinde yapılar genellikle betonarmedir. Gecekondu tipi inşaat yoktur. İlçede konut sıkıntısı hissedilmektedir. Emniyet Amirliği, YİKOB, Belediye Başkanlığı, Malmüdürlüğü, Orman İşletme Müdürlüğü SEKA İşletme Müdürlüğü, PTT Müdürlüğü ve Sağlık teşkilatına ait lojmanlar bulunmaktadır.
e)Eğitim ve Kültür Durumu :
Okur yazarlık durumu bu günün şartlarına göre Okullaşma oranı %60 İlçe merkezinde 1 Lise, 1 İmam-Hatip Lisesi, İMKB YİBO Müdürlüğü,1 Cumhuriyet Kız YİBO, Fatih İlköğretim, Kasaba ve Köylerimizde Akpınar Kasabasında PİO.,Çok Programlı Lise,bulunmakta olup, Ç-Yazıkıyısı, S-Salmanbaşı, 75.Yıl, Damyeri, Seferli-Alan, Haliluşağı 1-8 sınıflı İlköğretim Okulları bulunmaktadır. 1-5 sınıflı 60 adet İlköğretim Okulu bulunmaktadır.Okur Yazar oranı ise genel olarak %95 dir.
f) Ekonomik Durum :
İlçemizde tarım yapılan arazilerin işlenebilir ortalama toprak derinliği; 50 cm.dir. Toprak reaksiyonu (PH) ise ; 6 -7,5 'dir. Genel olarak toprağı tınlı (% 58) ve killi-tınlı (% 42) bir yapı arz etmekte olup, kıraç, taşlı ve zayıf özellik göstermektedir.
1) İklim Özellikleri :

İlçemizin iklimi değişiklik arz eden bir yapıya sahiptir. Kuzey kesimlerinde iç Karadeniz iklimi, Güney kesimlerde ise karasal (İç Anadolu) iklim ve orta kesimlerde geçit iklimi hüküm sürmektedir. Bu itibarla kışlar sert ve uzun yazlar ise kısa ve serin geçmektedir. Bununla ilgili meteorolojik veriler aşağıya çıkarılmıştır ;

1- Yılda ortalama güneşli geçen gün sayısı : 145 gün,

2- Yılda ortalama yağmurlu geçen gün sayısı : 40 gün
3- Yılda ortalama karla kaplı geçen gün sayısı : 100 gün
4- Yılda ortalama sisli geçen gün sayısı : 80 gün,
5- Yıl içinde kırağının ilk tuttuğu ay : Ekim
6- Yıl içinde karın ilk yağdığı ay : Kasım
7- Yıl içinde ilk don tutma zamanı : Ekim,
8- Yıl içinde son don tutma zamanı : Mayıs,
9- Yılda ortalama don tutan gün sayısı : Min- 80, Max-l50
10- Yılda ortalama yağış miktarı : 1000 mm.
2) Bitki Örtüsü Özellikleri :
İlçemizin genel yüzölçümünün % 46'sına tekabül eden ormanlık saha kayın (% 90), meşe, kızılağaç, sarıçam, orman gülü vb. değişik ağaç ve ağaçcıklardan oluşmaktadır. Geri kalan kısmı ise çiftçilerimiz tarafından yetiştiriciliği yapılan değişik kültür bitkileri ile çayır-mera bitkilerinden oluşmaktadır. Bitki örtüsü rakıma (250-1600 m.) bağlı olarak değişiklik arz etmektedir.

3) Arazilerin Genel Özellikleri :
İlçemizde tarımda kullanılan araziler genellikle engebeli olup, % 5- 75 arasında değişen meyil arz etmektedirler. Çiftçi aileleri % 60'nın 20-50 dekar arasında değişen arazi varlığına sahiptir. Sulanabilen tarım alanı yok denecek kadar azdır. İklim şartlarının ağırlığı tarımsal faaliyetleri büyük ölçüde sınırlandırmaktadır. Hatta denizden yükseklik artıkça kültür bitkilerinin dağılımı da değişiklik göstermektedir. Bu da üretim ve verimi kısıtlamaktadır.
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
  • Arabuluculuk Komisyonu
  • Kolluk Gözetim Komisyonu
  • Kurumsal e-Posta
  • e-İçişleri Projesi
  • e-Mevzuat
  • undefined
Adres:Subaşı Mahallesi Hükumet Konağı No:102 Kat:3
Tel:0452 611 2001
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız